Silničáři v kraji jsou na zimu připraveni! Víte, jak probíhá údržba dálnice?
Foto zdroj: ŘSD Ústeckého kraje
Teplice

Ústecký kraj - Od 1. listopadu byla zahájena zimní údržba, na kterou jsou silničáři z ředitelství silnic a dálnic plně připraveni.

Více než 520 kilometrů silnic I. třídy a dálnic, do nichž spadá část D7 a D6, zajišťuje dodavatelská firma Správa a údržba silnic Ústeckého kraje. Aktuálně má nachystáno 8 290 tun posypové soli a 140 posypových vozů. První výjezd byl v letošním roce 10. listopadu na silnici I/7 na Horu Sv. Šebestiána z důvodu mrznoucí mlhy.

Zimní údržbu dálnice D8 v úseku km 48,277–92,208 zajišťuje SSÚD v Řehlovicích s detašovaným sídlem v Petrovicích, kde jsou v této horské oblasti připraveni okamžitě vyrazit v případě bohaté sněhové nadílky. Na skladě mají k dispozici 2 600 tun posypové soli, v Řehlovicích je připraveno 7 sypačů a v Petrovicích 4, takže zde mají i rezervu pro případ poruchy vozidla při plném vytížení.

Vedoucí SSÚD 12 Řehlovice Ing. Jakub Horák vysvětluje, jak na středisku údržby dálnic probíhá zimní údržba: „Dispečeři zimní údržby sledují aktuální předpověď počasí v systému ŘSD – MIS, stejně jako sledují kamery a hodnoty z real-time čidel umístěných na trase a na vozovce, což jsou údaje o síle a směru větru, stav vozovky – vrstva vody nebo soli, vývoj teplot atd. Na základě těchto informací reagují a provádějí například preventivní posypy již před samotným spadem sněhu nebo vzniku náledí, čímž dochází k zásadnímu omezení rizika námrazy a ke zmírnění následků případného spadu sněhu.

V případě akutního spadu sněhu, kdy je situace dispečerem vyhodnocena tak, že je nutné provádět posyp nebo plužení, vyjíždějí řidiči bezodkladně po zjištění této situace s již předem připravenými vozidly na trasu. Při skutečně silném sněžení jsme ale stále na přírodu krátcí a zejména v horských partiích se někdy i proplužená a chemicky ošetřená vozovka tzv. zavírá téměř ihned po průjezdu sypače a jednoduše není možné udržet vozovku vždy „černou“. Snažíme se ale, aby takových situací bylo co nejméně a vozovka byla právě i díky preventivním posypům sjízdná i při vytrvalém sněžení.

Mnohdy se řidiči celou směnu nezastaví a na středisko přijíždějí jen za účelem doplnění posypového materiálu a paliva. To, že nás zrovna řidiči v době svého průjezdu po trase nevidí, ještě neznamená, že na trase nejsme. S největší pravděpodobností budeme buď před nimi, nebo za nimi. Zároveň bych chtěl poděkovat všem řidičům, kteří nám umožňují řádně provádět zimní údržbu, nepředjíždějí zbytečně naše sypače a neohrožují na zasněžené vozovce sebe, ani ostatní.“

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru