Ústí nad Labem – Příslušníci Hasičského záchranného sboru Ústeckého kraje využijí při své práci elektromobil VW e-Golf. Krajskému řediteli Romanu Vyskočilovi vůz předal v pátek 20. ledna manažer útvaru požární ochrana a havarijní připravenost ČEZ Ivo Novotný.

2101hasicielektro

Krajskému řediteli plk. Ing. Romanu Vyskočilovi předává klíče od vozu manažer útvaru požární ochrana a havarijní připravenost ČEZ, a. s., Mgr. Ivo Novotný (vpravo). Foto: Ota Schnepp / ČEZ

S elektromobilem VW e-Golf budou severočeští hasiči jezdit šest týdnů. Využijí tak možnost podrobně se seznámit s technologií a konstrukcí tohoto typu vozidla, což se jim může hodit k plánování taktických postupů a k nácviku zásahů u případných dopravních nehod automobilů s elektrickým pohonem.

„Elektromobily se stávají stále rozšířenějším dopravním prostředkem, proto vítáme možnost seznámit se s tímto vozidlem podrobněji. V rámci našeho sboru využijeme elektromobil především pro odbornou přípravu hasičů s ohledem na možný zásah při dopravní nehodě,“ uvedl při přebírání vozu Roman Vyskočil, krajský ředitel Hasičského záchranného sboru ústeckého kraje.

„V současné době je v České republice registrována více než tisícovka elektromobilů a každoročně přibývá několik stovek dalších. S růstem jejich počtu úměrně roste i riziko dopravních nehod. Rádi proto umožníme hasičům, aby se s elektromobily důkladně seznámili a získané poznatky využili při své práci a záchraně lidských životů,“ osvětluje Ivo Novotný, manažer útvaru požární ochrana a havarijní připravenost ČEZ, jeden z důvodů, a prakticky ten nejdůležitější, zápůjčky.


Víte, že ...

  • za celý rok 2016 se v České republice registrovalo 271 nových elektromobilů
  • v roce 2016 byly nejprodávanějšími značkami elektromobilů v ČR Volkswagen, Nissan a BMW
  • pokud bychom uvažovali v současnosti cca 1000 registrovaných elektromobilů a průměrný roční nájezd 15 tis. km, tak při průměrné spotřebě 15 kWh/100 km bude k jejich dobíjení třeba 2,25 mil. kWh ročně (tj. roční spotřeba cca 1000 domácností)?
  • energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektromobilu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za desetinu vteřiny?
  • projekt Elektromobilita ČEZ je aktivní také ve veřejné dopravě, když podporuje provoz dvojice elektrobusů jezdících už téměř celý rok mezi stanicí metra Budějovická a BB Centrem na Brumlovce? Za tuto dobu ujely více než 35 tisíc kilometrů a svezlo se s nimi více než půl milionu pasažérů.
    Ota Schnepp, mluvčí Skupiny ČEZ pro severní a střední Čechy

Projekt Elektromobilita ČEZ v současnosti provozuje nejrozsáhlejší síť veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice. Vedle 25 rychlodobíjecích stanic v 22 lokalitách je řidičům k dispozici i padesátka tzv. stanic normálního dobíjení. V následujících měsících dostanou řidiči elektromobilů možnost rychlejšího dobíjení baterií díky instalaci druhé dobíjecí zásuvky Mennekes na těchto stanicích.

Při využívání celé sítě dobíjecích stanic se uživatel před dobíjením identifikuje jedinečnou RFID kartou. Systém paušálních plateb bude však letos doplněn i možností jednorázových úhrad za odebraný objem elektřiny.

Další veřejné rychlodobíjecí stanice vybuduje Elektromobilita ČEZ v letech 2017–18 na hlavních tazích napříč Českou republikou. Celkem 42 stanic umožňujících dobití většiny běžné kapacity baterií za 20 až 30 minut vznikne díky grantu z evropského programu CEF. Nad rámec těchto stanic bude vybudována také jedna lokalita kombinující integraci dobíjecích stanic, systému pro ukládání energie a výroby z obnovitelného zdroje.

Elektromobilita ČEZ provozuje rychlodobíjecí stanice dodávané společností ABB ČR. K jejich standardní výbavě patří DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS, které umožňují proces nabíjení s výkonem až 50 kW. Dále disponují AC nabíjením se zásuvkou vybavenou standardem Mennekes, který zvládne nabíjení s výkonem až do 22 kW. Nabíjení s pomocí DC konektorů umožní 80% dobití kapacity akumulátoru za 20 až 30 minut.

V ČR je v současnosti registrováno už více než tisíc elektromobilů. Třicítka z nich patří do vozového parku projektu Elektromobilita ČEZ. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta stávají běžnou součástí zejména městského provozu. To se promítá do všech oblastí týkajících se prodeje a servisu elektromobilů.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru