Neděle 8. prosinec 2019
Svátek má Květoslava
 

Boží Dar, Sasko - Jenom 5 minut cesty autem od Božího Daru a váš výlet do minulosti může začít. Sousední Sasko protíná několik železničních úzkokolejek, po kterých jezdí vláčky tažené parní lokomotivou. Jedním z nich je i Fichtelbergbahn. Ten se prohání po trati Kurort Oberwiesenthal–Cranzahl a zpět.

Mašinka poháněná párou táhne několik historických vozů, které byly vyrobené v letech 1913–1932. Parní vláček jezdí po Fichtelbergbahn denně. O některých německých svátcích jsou vypravovány vlaky se speciálním programem.

2910loko3

Trasa je dlouhá 17 km a trvá přibližně hodinu. Nejvyšší rychlost vlaku je 30 km/hod. Vláček staví na 9 zastávkách. Cena jízdného se liší podle stanic. Jízdenka za celou trasu a zpět stojí pro dospělého 14,50 euro.

2910loko5

Výlet po Fichtelbergbahn nabízí mnoha zajímavých míst na trase. V Neudorfu je např. muzeum polévek, v Unterwiesenthalu zase farma, kde chovají lamy alpaky. Za návštěvu určitě stojí firma Huss v Neudorfu, kde vyrábějí tradiční františky.

Parametry:

Lokomotivy:

  • 5 provozuschopných parních lokomotiv řady VII K. Tyto parní lokomotivy jsou na rozchodu 750 mm nejsilnější svého druhu.
  • Rok výroby: 1952 – 1956
  • Výrobce: Lokomotivbau „Karl-Marx“ Babelsberg
  • Výkon: 600 koňských sil
  • Nejvyšší rychlost: 30 km/h
  • Nejvyšší zatížení: 135 t na trati z Cranzahlu do Kurort Oberwiesenthal
  • Lokomotivy jsou vytápěny výhradně černým uhlím.

Trať:

  • Délka: 17,35 km
  • Výškový rozdíl: 238 m
  • Rozchod: 750 mm
  • Stanice a zastávky: 9
  • Mosty: 6, z toho jeden ocelový mřížový viadukt (110 m dlouhý, 23 m vysoký)

 

Aktuálně

Lidé

Co se chystá

Tipy na výlet

Zajímavosti

© 2012 - 2018 | E-teplicko.cz | Linelab.cz

Webové stránky skupiny používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací