Ústecký kraj – Dopravce RegioJet, který zajišťuje mimo jiné železniční dopravu v Ústeckém kraje hlásí, že má za sebou úspěšný rok. Tržby mu vzrostly o 20 %. Největší růst zaznamenala vlaková doprava, a to především na mezinárodních trasách. Nyní tento největší soukromý železniční dopravce ve střední Evropě chystá investice do modernizace vozového parku.
RegioJet intenzivně investuje do modernizace svého vozového parku. Aktuální investice ve výši 8 miliard Kč zahrnují nákup téměř 50 nových, plně moderních nízkopodlažních vlakových souprav. Zahrnují:
7 nízkopodlažních jednotek PESA Elf.eu, které od 1. dubna 2025 slouží na městských linkách S49 a S61 v Praze.
23 elektrických jednotek Škoda Transportation pro elektrifikované trasy v Ústeckém kraji, do provozu budou uvedeny v prosinci 2026.
18 elektrických jednotek od výrobce PESA určených pro linku R9 Praha - Havlíčkův Brod - Jihlava/Brno s rychlostí 200 km/hod, uvedení do provozu v prosinci 2026.
RegioJet také rozšiřuje svůj lokomotivní park o 13 energeticky úsporných lokomotiv TRAXX MS3 od výrobce Alstom, z nichž šest bylo dodáno na podzim 2024 a zbylých sedm přibude na jaře 2025. Tyto lokomotivy dokážou snížit spotřebu energie o 5-7 %.
Další klíčovou investicí je vynaložení 500 milionů Kč na rekonstrukci a renovaci stávajících vagonů. Tato modernizace zahrnuje instalaci nových, pohodlnějších sedaček, nových koberců, osvětlení, klimatizace a dalších prvků.
Expanze v dotované dopravě
Vedle rozvoje komerčních spojů se RegioJet intenzivně zaměřuje také na dotované linky. Od roku 2019 se společnost úspěšně účastní veřejných zakázek a dosud vyhrála šest výběrových řízení, přičemž čtyři zakázky již provozuje. Další dvě linky – R9 a elektrifikované spoje v Ústeckém kraji – budou spuštěny v příštím roce. V této oblasti RegioJet realizuje rozsáhlé investice do moderního vozového parku. „Naším cílem je získat 30–40% podíl na trhu závazkové dopravy v České republice během následujících 5–7 let,” upřesňuje Radim Jančura.