Ilustrační foto: Škoda Group
Teplice

Teplice - Škoda Group předala Městské dopravě Teplice osm nových dvanáctimetrových trolejbusů Škoda 32Tr s trakčními bateriemi. Dodání trolejbusů znamená dokončení první části rámcové smlouvy na až 17 vozidel v celkové hodnotě přes 290 milionů korun.

Nové nízkopodlažní trolejbusy s možností jízdy mimo trolejové vedení zvyšují komfort cestujících, posilují bezemisní provoz a dávají městu větší flexibilitu při plánování linek městské hromadné dopravy. Pravidelný provoz zahájí vozidla v pondělí 22. prosince 2025.

„Dodáním prvních osmi trolejbusů Škoda 32Tr do Teplic jsme završili první etapu projektu a je skvělé, že se to povedlo takto před Vánoci jako dárek pro všechny obyvatele města. Teplice patří k městům s dlouhou tradicí provozu trolejbusů a současně k těm, která velmi citlivě vnímají požadavky na moderní, tichou a bezemisní mobilitu. Naše bateriové trolejbusy přinášejí provozovateli větší flexibilitu při plánování linek a cestujícím vyšší každodenní komfort,“ říká Karel Majer, předseda představenstva Škody Electric ve Škoda Group.

„Těší mě, že modernizace vozového parku postupuje podle plánu a přinese cestujícím vyšší pohodlí i bezpečnost. Nové vozy splňují náročné požadavky na komfort a efektivitu provozu a jsou vybaveny moderními technologiemi, které zajišťují spolehlivost i v náročných podmínkách. Díky hybridní technologii bude možné obsluhovat i vzdálenější části města a zajistí provoz i při mimořádných situacích,“ říká Tomáš Hadviga, náměstek primátora s působností doprava

Dojezd až 12 kilometrů bez trolejí

Významným prvkem nových trolejbusů pro Teplice je trakční baterie, která umožňuje dojezd až 12 kilometrů mimo trolejové vedení. Díky tomu mohou vozy obsluhovat úseky bez trolejí, objíždět výluky nebo zajíždět do částí města, kde by budování klasické trolejbusové infrastruktury bylo technicky nebo ekonomicky náročné. Baterie se nabíjí přímo za jízdy z trolejového vedení a při elektrodynamickém brzdění se využívá rekuperace, což snižuje spotřebu energie a provozní náklady.

Trolejbus Škoda 32Tr je plně nízkopodlažní dvanáctimetrový vůz určený pro městskou hromadnou dopravu. Vozidlo je dvounápravové, třídveřové a nabízí kapacitu až 95 cestujících, z toho 35 sedících, s výškou nástupní hrany kolem 340 mm u všech dveří. Nízkopodlažní koncepce výrazně usnadňuje nástup seniorům, rodičům s kočárky, osobám na vozíku i cestujícím s většími zavazadly.

„Srdcem“ vozidla je asynchronní trakční motor Škoda s výkonem 160 kW napájený z trolejové sítě o napětí 600 V nebo 750 V stejnosměrně. Elektrická výzbroj je umístěna v samostatném kontejneru s dvojitou izolací a vysokým krytím, což zvyšuje spolehlivost provozu i v náročných povětrnostních podmínkách. Vozidlo umožňuje rekuperaci brzdné energie zpět do napájecí soustavy a je vybaveno moderní diagnostikou, která poskytuje řidiči přehled o klíčových provozních hodnotách.

Interiér trolejbusů 32Tr byl navržen s důrazem na komfort a bezpečnost cestujících. Vozy jsou plně klimatizované, vybavené moderním informačním systémem, odbavovacím a kamerovým systémem a nabízí prostorný a přehledný interiér s dostatkem místa pro stojící cestující i kočárky či invalidní vozíky. Nízkopodlažní uspořádání v celém vozidle doplňuje nástupní plošina u druhých dveří. Široké průchody a ergonomicky řešená madla zkracují pobyt ve dveřích a přispívají k plynulejšímu nástupu a výstupu v zastávkách.

Ukončení dodávky prvních osmi vozů 32Tr je důležitým milníkem nejen pro město Teplice, ale i pro Škoda Group. Potvrzuje schopnost společnosti dodávat moderní, technicky vyspělé trolejbusy s bateriovým pohonem, které reagují na aktuální potřeby měst – flexibilitu, bezemisní provoz, energetickou efektivitu a maximální komfort pro cestující.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru