Ilustrační snímek. Foto: Pixabay / CC0
Teplice

Ústecký kraj – Ústecký kraj představil aktuální výsledky a plány v oblasti rozvoje cyklistické infrastruktury. Od roku 2009 bylo do výstavby páteřních cyklostezek investováno více než 700 milionů korun.

„Cyklistika není jen o sportu a zdraví, ale především o podpoře cestovního ruchu, místního podnikání a udržitelného života v regionech. Na každém kilometru cyklostezky vydělává celá řada místních podnikatelů – od kaváren, přes půjčovny kol až po ubytování. To jsou nové podnikatelské příležitosti pro místní a posílení ekonomiky regionu. A to je přesně směr, kterým chceme jít,“ uvedl hejtman Ústeckého kraje Richard Brabec.

„Když rodiny o víkendu vyrážejí na výlet po cyklostezce, přispívají tím nejen ke svému zdraví, ale i k oživení obcí a venkova. Právě proto budujeme trasy, které slouží turistům i každodenním uživatelům z řad místních,“ dodává hejtman Brabec.

Páteřní síť: Cyklostezka Ohře a Pánevní cyklotrasa

Mezi klíčové projekty patří Cyklostezka Ohře, mezinárodní dálková trasa s délkou 290 km, z toho 135,5 km v Ústeckém kraji. V realizaci je nyní 9,6 km, včetně úseku Litoměřice – Bohušovice nad Ohří, jehož dokončení se plánuje na září 2025. Dalších 52,2 km je ve fázi projektové přípravy. Významné je i budování doprovodné infrastruktury, jako jsou odpočívadla, nabíjecí stanice nebo sčítače cyklistů, například na trase Žatec – Trnovany, navazující na památky UNESCO.

Druhou páteřní trasou je Pánevní cyklotrasa, označovaná jako „cyklistická Route 66“. Z celkové délky 105 km je aktuálně připravováno 16,5 km k výstavbě a 5,6 km k projektování.

Síť se rozšiřuje i dálkově a přeshraničně

V roce 2024 byla nově vyznačena Jezerní cyklotrasa, která propojuje Máchovo jezero, Mostecko a Krušné hory. V roce 2025 probíhá rozšíření o Severní magistrálu, Lužickou cyklotrasu a Mandavskou cyklotrasu, jež propojí Šluknovský výběžek se Saskem a evropskou trasou Odra–Nisa.

Od 1. srpna je možné podávat žádosti o podporu do nového dotačního programu Oživení cestovního ruchu, ve kterém je připraveno 38,6 milionu korun, a to i na přírodně pojaté cyklostezky, MTB trasy nebo doprovodnou infrastrukturu.

Rozvoj koordinuje Generel cyklistických tras, který stanovuje základní síť, hierarchii a propojení v rámci regionu i se sousedními kraji. Důležitou roli hraje také spolupráce s obcemi v rámci tzv. cyklo platformy.

Celý dokument o rozvoji cyklistiky v kraji najdete ZDE.

„Chceme, aby cyklistika byla běžnou součástí života lidí v našem kraji. Aby byla bezpečná, pohodlná a ekonomicky přínosná. Proto ji podporujeme nejen stavbou stezek, ale také plánováním, financováním a partnerstvím s obcemi,“ dodal hejtman Brabec.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru