Bílina - Město Bílina upozorňuje majitele psů na změnu v systému vydávání identifikačních známek. Od 1. ledna 2026 budou po úhradě poplatku ze psa nově vydávány nerezové identifikační známky, které budou platné dlouhodobě a nebude je nutné každoročně měnit.
Zavedením nového typu známek odpadne povinnost osobní návštěvy úřadu při každoročním vyzvednutí známky. Majitelé psů mohou poplatek hradit pohodlně převodem z bankovního účtu, přičemž pro správné přiřazení platby je nutné uvést jedinečný variabilní symbol přidělený každému přihlášenému psu.
Přihlášení psa
- Poplatková povinnost vzniká u psů starších 3 měsíců, bez ohledu na to, zda se jedná o psa chovaného v bytě, rodinném domě nebo u komerčního objektu.
- Majitel je povinen psa přihlásit do 15 dnů od jeho pořízení. Přihlášení se provádí na pokladně Městského úřadu Bílina během úředních hodin.
- Každému psu bude přiřazen desetimístný variabilní symbol, který je nutné používat při každé platbě poplatku.
Odhlášení psa
- V případě úhynu psa nebo změny majitele je nutné psa do 15 dnů odhlásit na městském úřadě a zároveň vrátit vydanou identifikační známku.
Informace k platbě poplatku
- Platbu je možné provést převodem na účet města: 19-1060440379/0800
- Při platbě je nutné uvést příslušný variabilní symbol ve tvaru 1341xxxxxx.
- V případě, že majitel vlastní více psů, je třeba uhradit samostatnou platbu za každého psa, vždy s jiným variabilním symbolem.
Město zároveň připomíná, že poplatek je potřeba každý rok uhradit nejpozději do konce března.
Variabilní symboly sděluje Městský úřad Bílina na telefonních číslech 417 810 825, 417 810 957, nebo na e-mailových adresách


