Na dubském gymnáziu získali studenti zajímavou zkušenost
Ilustrační foto: CC0
Teplice

Dubí – Nové, neotřelé cesty, jak studentům zpestřit v tomto čase distanční výuku, se snaží hledat na Gymnáziu Jana Amose Komenského v Dubí. Studenti septimy a oktávy si zde nedávno vyzkoušeli zajímavou formu práce. Konkrétně distanční skupinovou spolupráci online. Pro řadu z nich se jednalo o zcela novou zkušenost a někteří měli podle pedagožky a výchovné poradkyně Elišky Takáčové dokonce obavy, zda zadání zvládnou.

„Každá skupina dostala úkol a pokyny, co musí splnit. Všichni členové týmu pracovali ve sdíleném dokumentu. Jejich práci pravidelně komentovala a připomínkovala vyučující.“ Studenti podle Takáčové museli využívat různé webové nástroje, aby mohli vytvořit pojmové mapy a pracovat s hudbou i videem. Museli rovněž zvolit kanál, prostřednictvím kterého skupinová komunikace probíhala. Na závěr dostali za úkol realizaci online hodiny, ve které prezentovali výsledky své práce.

Studenti se mimo jiné naučili spoléhat jeden na druhého, komunikovat v nově nastavených podmínkách a prezentovat svoji práci online. „Mohlo by se zdát, že uvedené postupy jsou pro mladou generaci hračkou. Ale prvotní reakce na zadání úkolu byly spíše negativní. Převažovaly obavy a nejistota. Výsledek nás ale velmi překvapil a lze ho hodnotit jako vynikající. Žáci našli způsob, jak spolupracovat,“ komentuje práci studentů Takáčová.

Za důležitý prvek v nově nastavených podmínkách vidí pedagožka možnost pravidelných online konzultací s vyučující a v případě akutní potřeby i možnost konzultací po telefonu. Za velkou výhru, pak považuje skutečnost, že se prostřednictvím skupinové práce podařilo zapojit i studenty, kteří se distanční výuky jinak příliš aktivně neúčastní.

„Práce ve skupině mě příjemně překvapila. Kvůli předešlým zkušenostem jsem byla trochu skeptická, ale všechny jsme pracovaly jako jeden tým,“ hodnotí novou zkušenost studentka Sára. „Moc mě to bavilo. Byla jsem v roli toho, kdo skupinu vedl. Ze začátku byly trochu potíže, ale pak vše klapalo. Projekt mě hrozně bavil,“ uvádí studentka Nikola. „Ve skupinovém projektu se sejde víc hlav, víc vědomostí, víc názorů a tím pádem je i větší šance na úspěch. Je jasné, že každý z nás se něco nového naučil, ať už pracovat v nových programech nebo hledat informace jinými cestami. Jednu věc jsme se ale naučili všichni, a to pracovat ve skupině online,“ dodává studentka Veronika.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru