Jedna z vážných dopravních nehod u Málkova. V únoru 2018 se tady srazilo osobní auto s cisternou. Při střetu byly těžce zraněny dvě ženy. Foto: čtenář
Teplice

Ústecký kraj - Projekt Automapa Allianz hledá nejrizikovější úseky na silnicích v Česku a nyní přináší žebříček nebezpečných míst, která se do statistiky nově zapsala během roku 2018. V Ústeckém kraji by řidiči měli zbystřit smysly na křižovatce v katastru obce Málkov poblíž Chomutova. Úplně nejhůře se ale umístil Středočeský kraj.

Nejrizikovější místa

Analýza dopadla nejhůře pro silnici I/2 ve Středočeském kraji. V katastru obce Suchdol, na křižovatce východně od města, loni došlo celkem k 6 nehodám, z toho tři byly vážné. Čtyři lidé si odsud odnesli těžká zranění, 8 lidí utrpělo lehká.

Druhé nebezpečné místo je v Jihočeském kraji v katastru obce Předotice na křižovatce silnice I/4 při nájezdu na E49. V listopadu se tady stala tragická nehoda, která stála 4 pasažéry život. Kromě toho tady došlo v létě k jedné další nehodě. Celková bilance dvou těžkých nehod, čtyř mrtvých, dva těžce zranění a jedna lehce zraněná osoba.

Třetí nový nejrizikovější úsek a zároveň druhý nejhorší ve Středočeském kraji je na silnici I/12 při vjezdu do obce Rostoklaty na Kolínsku. V jihovýchodním cípu obce se loni odehrály dvě nehody, ze kterých 6 osob vyvázlo s těžkými zraněními.

V Ústeckém kraji dopadla nejhůře křižovatka na silnici I/13 v katastru obce Málkov na Chomutovsku. Loni se zde odehrály celkem 4 nehody, z toho dvě vážné. Čtyři lidé si odsud odnesli těžká zranění a tři lidé byli zraněni lehce. Úsek se celostátně umístil na 6. příčce.

Jak žebříček vzniká

Automapa Allianz je podrobnou celorepublikovou studií. Seznam nových kritických míst českých silnic vychází z údajů veřejně dostupné databáze dopravních nehod evidovaných Policií ČR, následně zpracovaných podle komplexní metodiky. Podmínkou pro zařazení konkrétního místa do Automapy Allianz je vznik alespoň dvou na sobě navzájem zcela nezávislých dopravních nehod s těžkými zdravotními následky nebo smrtí v daném úseku během roku 2018, mezi nimiž nebyla vzdálenost větší než 100 metrů.

Aktuální etapa projektu se zabývá hledáním nových rizikových míst. Upozorňuje na lokality, které nebyly identifikovány v žádné z předchozích zpráv Automapy Allianz, a v roce 2018 splnily daná kritéria.

Pro určení pořadí žebříčku byl důležitý zaprvé počet nehod, při kterých ve vybraném úseku došlo ke smrtelnému nebo těžkému zranění, dále počet zraněných nebo usmrcených osob na místě, ale také závažnost jejich zranění a počet ostatních nehod v dané lokalitě.

REKLAMA

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru